POT HAVER-HI FORTALESA I FRAGILITAT EN UN MATEIX COS?







Núria Casademont


Considero que la meva fotografia estaria inclosa dins la filosofia en la branca d'estètica. Ja que, aquesta branca és l'estudi de l'essència i la percepció de la bellesa. És a dir, tracta sobre l'art i el sentiment pur que s'adquireix amb l'experiència; i analitza els valors del coneixement. Jo l'he relacionat amb la meva fotografia, pel fet que mostra trets característics de la bellesa i l'essència que té la gent gran en la societat i el nostre dia a dia.


Amb aquesta fotografia jo em qüestiono el que transmeten els nostres avis. Per una part, es pot veure la seva fortalesa, la tradició, el coneixement i la saviesa que han obtingut al llarg dels seus anys de vida, i que ara transmeten als seus nets. Però, per altra banda, es veu la seva fragilitat del transcurs del temps com a aspecte físic; la seva vulnerabilitat i proximitat al fi de la vida; la por a la seva absència i al record d'haver-nos acompanyat tota la vida; ja que, quan som infants, els nets passem la major part de les tardes amb els nostres avis, i construint records que en un futur recordarem.

I tornant a la qüestió que he plantejat, jo em pregunto i li dono importància al fet que els avis podrien ser un exemple de transmetre fortalesa i fragilitat en un mateix cos, i a l'hora ser una figura molt important a la família.


Cercant per internet he trobat en Erik Erikson, tot i que no era únicament un pensador, sinó un famós psicòleg alemany que parlava sobre la seva teoria en el desenvolupament de la vida humana i les seves etapes. On l'última etapa que tractava era la "Integritat davant la desesperació", que es refereix a la vellesa i com les persones grans afronten la fragilitat i reflexionen sobre els canvis que han patit a la seva vida. Ja que, els canvis físics i psicològics, juntament amb el coneixement, que es pateixen al llarg de la vida són bastant grans i únics per a cada persona.

Tanmateix, Erik Erikson parlava sobre la formació de la pròpia identitat. Que evidentment, estar relacionat amb el tema del desenvolupament durant el transcurs de la vida.


Comentaris